Veelgestelde vragen

Huren

  • Het is belangrijk dat je bij de eerste keer een officiële vorm van identificatie meeneemt. Ook willen we graag dat je minstens 48 uur van te voren reserveert, zodat wij een achtergrond-check kunnen uitvoeren.

    Bij het ophalen dienen nieuwe klanten altijd het orderbedrag en borg te pinnen, Ongeacht de grootte van het orderbedrag of borg.

  • Huren bij Bear Cinema is enorm eenvoudig. Selecteer de producten die je wilt huren, selecteer een huurperiode, ophaal dag en tijd en retour dag en tijd. Je kan gelijk zien wat de kosten zijn voor de geselecteerde periode. Neem bij het ophalen van de spullen een geldig identiteitsbewijs of kopie hiervan. Wij maken hiervan een kopie om fraude of diefstal te voorkomen.

    Wij checken de beschikbaarheid van de producten en sturen een bevestiging van de reservering per e-mail. Pas als de bevestiging is verstuurd is de reservering geldig!

  • Afhalen kan na 15:00 de dag voor de huur dag/dagen. Terugbrengen kan kosteloos tot 11:00 na de huur dag/dagen. Bij te laat terugbrengen rekenen wij extra kosten.

    Mocht je de spullen eerder op willen halen of later terug willen brengen kan dit in overleg met ons. Neem daarvoor contact met ons op.

  • Je kan een reservering maken op onze website, ons bellen of mailen. Je krijg van ons een e-mail met de bevestiging dat de spullen op de aangevraagde dag/dagen beschikbaar is. Pas nadat wij deze e-mail sturen is de reservering definitief. Als iets niet beschikbaar is kijken we naar een geschikt alternatief

  • Normaal gesproken kun je de werkdag na de huurperiode de spullen voor 11:00 uur terugbrengen zonder extra kosten. Mocht je buiten onze openingstijden iets terug willen brengen neem dan contact met ons op.

    We kunnen vragen of je de spullen eerder kan terug brengen om een andere klant te kunnen helpen.

  • Een huurdag duurt bij ons 24 uur. De werkdag voor de huurdag kunnen de spullen al vanaf 15:00 worden opgehaald, hierdoor heb je de tijd om alles nog een keer te testen en na te lopen. De spullen dienen voor 11:00 de werkdag na de huurperiode terug te zijn.

    .

  • Nee, wij verhuren alleen voor hele dagen. Dit doen wij omdat de spullen voor ons de hele dag dan niet verhuurt kunnen worden.

  • Als je iets nodig hebt wat wij niet in onze website aanbieden kan je contact met ons opnemen. Misschien dat wij een alternatief hebben, of dat we het gewenste product binnen ons netwerk kunnen regelen.

  • Voor nieuwe/eerste klanten rekenen wij een borg. De hoogte van de borg is afhankelijk van de reservering.

  • Nee, de kaarten horen bij de camera en horen met de camera ingeleverd te worden. Mocht dit niet gebeuren factureren wij de extra huurkosten van de kaarten door naar de klant. Wij raden aan als je de beelden later pas kan uitladen om op je eigen kaarten te draaien of contact met ons op te nemen

  • Bij het ophalen van een reservering kan er gepind worden. Vaste klanten en relaties kunnen op factuur betalen.

Apparatuur

  • Wij gaan ervan uit dat de spullen in dezelfde staat terugkomt als het wegging. Mochten de spullen toch vies zijn bij terugkomst rekenen wij schoonmaakkosten van €32,5 per uur met een minimum van één uur.

  • Neem contact met ons op dan gaan wij kijken naar een oplossing zodat je wel kan draaien. Mochten hiervoor extra kosten worden gerekend overleggen we dit altijd van tevoren en wie dat moet betalen.

    Het is de verantwoordelijkheid van de klant om te controleren of alles werkt en de reservering compleet is. We zijn dus niet aansprakelijk als je iets vergeet of de reservering niet compleet is. We willen in zulke gevallen wel graag kijken naar een oplossing voor het probleem. Zodat je toch kan draaien. Wij adviseren om alles grondig te testen voordat je de reservering mee neemt. Zo kom je er snel achter wat er mist of niet werkt.

  • Kijk eerst goed wat er niet werkt en waar het probleem zit. Bel ons om te kijken of wij telefonisch het probleem op kunnen lossen en anders gaan we opzoek naar een alternatief.

    Bij het ophalen teken je er voor dat alles in werkende en goede staat mee gaat. Check daarom goed of dat ook zo is als je de reservering op komt halen. Veel schade ontstaat namelijk ook door slecht transport.

    Het is de verantwoordelijkheid van de klant om te controleren of alles werkt en de reservering compleet is.

  • We geven graag advies over welke apparatuur je het beste voor je producties kan gebruiken. Neem daarvoor contact met ons op. We helpen graag!

  • Wij controleren alles grondig voordat een reservering wordt opgehaald. We raden aan om zelf nog even alles bij ons te testen voordat je de reservering meeneemt. Als iets niet werkt meld het dan meteen dan kunnen wij kijken waar het probleem zit.

    De klant is zelf verantwoordelijk om te controleren dat alles werkt en de huur order compleet is.

  • Dit verschilt per camera of camera set. Kijk daarom in de omschrijving van het product om te kijken wat er standaard bij zit. Bij vragen kan je altijd contact met ons opnemen.

Betalen

  • Ja, je kan bij ons pinnen bij het ophalen van de huur order.

  • Facturen dienen uiterlijk 14 dagen na verzending voldaan te worden.

  • Alle prijzen op de website zijn exclusief btw.

  • Nieuwe klanten moeten de eerst keer vooraf betalen. Terugkerende klanten kunnen een factuur krijgen bij het ophalen van hun huur order.

Overige vragen

  • Je kunt kosteloos tot 24 uur voor de ophaaltijd  je reservering annuleren. Mocht je niet 24 uur van tevoren annuleren rekenen wij 50% van de huurkosten.

    Annuleringen korter dan 12 uur voor de ophaaltijd worden 100% in rekening gebracht. Wij maken geen uitzondering voor onverwachte oorzaken.

    Ook bij het verzetten van de huur dag/dagen hanteren wij deze regels die hierboven staan beschreven

    Annuleren kan telefonisch of per e-mail. 

  • Wij bezorgen in de regio Noord-Nederland, Groningen, Friesland en Drenthe. Bezorgen kost €30 in de stad Groningen. Buiten de stad Groningen rekenen wij €30 + €0,40 per kilometer. Kilometers worden heen en terug gerekend vanaf ons kantoor in Groningen.

  • Bij schade of diefstal is het bedrijf, stichting, instantie of persoon verantwoordelijk op wiens naam de reservering staat op het moment van uitgifte. Als je niet verantwoordelijk bent voor de spullen zorg er dan voor dat diegene die wel verantwoordelijk is de reservering bij ons maakt

    Blijf rustig, neem inventaris van de schade en maak foto’s. Bel ons zo snel mogelijk 

  • Wij sponsoren niet zomaar maar staan er wel voor open. Stuur ons een e-mail met je verzoek dan kunnen we kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Voor afstudeerprojecten willen wij in overleg wel wat kleine dingen sponsoren.

  • We rekenen zogenaamde staffelkorting voor meerdere aaneengesloten dagen. Het systeem rekent dit voor je uit als je meerdere dagen in voert. Dit is de korting die we daarop geven.

    We maken geen gebruik van weekend kortingen. Wel is het mogelijk om op vrijdag de spullen vanaf 15:00 op te halen en maandag voor 11:00 retourneren. Als je maar één dag van het weekend huurt kunnen we eisen dat de spullen in het weekend worden opgehaald of geretour worden.